WP SportoweFakty

Najnowsze Wyniki/Kalendarz
ESL / Na zdjęciu: kibice śledzą rozgrywkę w esporcie

Rynek esportowy wart 1,5 mld dolarów. Eksperci przewidują dalszy wzrost

Jakub Madej
Jakub Madej
Firma SuperData zajmująca się analizą danych, opublikowała raport poświęcony rynkowi esportowemu. Eksperci wycenili branżę na 1,5 mld dolarów, jednak w ich opinii wartość ta będzie rosła przez najbliższe lata.

Najważniejszą informację w raporcie SuperData znajdziemy już na pierwszych stronach. Rynek esportowy w 2017 roku był warty 1,5 mld dolarów, jednak z każdym rokiem suma ta będzie rosła, aż w 2022 roku wyniesie około 2,3 mld dolarów. Ma to się stać dzięki rosnącej liczby widzów (wzrost to 12 procent w skali roku), a także inwestycjom pochodzącym od podmiotów wcześniej niezaangażowanych w esport.

Na bardzo dobry rezultat, o którym mowa w raporcie, składają się głównie wkłady inwestorów (50 procent) oraz reklamy i sponsoring (35 procent). Zaledwie 5 procent całości to wpływy ze sprzedaży ubrań i gadżetów oraz biletów na wydarzenia esportowe.

Ciekawostką dla fanów Dota 2 oraz League of Legends może być to, że większe nagrody pieniężne oferuje pierwsza z wymienionych gier. Łączna pula nagród wyniosła 37,1 mln, przy zaledwie 11,4 mln dolarów w LoL. Nie przekłada się to jednak na aktywnych użytkowników w miesiącu - w Dota 2 to 12,6 mln osób, natomiast w League of Legends to aż 101 mln graczy.

Według SuperData tytułami, które w 2018 roku oraz następnych latach odnotują największy wzrost popularności, będą Overwatch oraz PlayerUnknown's Battlegrounds. Wśród fanów esportu w Stanach Zjednoczonych, to Overwatch jest tytułem, któremu powinno poświęcać się więcej uwagi w branży. PUBG natomiast po siedmiu miesiącach od premiery może pochwalić się ponad 200 mln unikalnych widzów.

ZOBACZ WIDEO: Morawiecki: dobrze, że nam Lewandowskiego nie zabrali

Czy przewidywania ekspertów z SuperData okażą się prawidłowe?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Komentarze (0):

    PRZEJDŹ NA WP.PL