Najnowsze Wyniki/Kalendarz
kierowcy przed startem sezonu 2018Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: kierowcy przed startem sezonu 2018

Nowość w F1. Będzie wyścig sprinterski?

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota
Liberty Media przedstawiło kolejne rozwiązanie, które ma uatrakcyjnić widowiskowość Formuły 1. Zmiany miałyby dotyczyć kwalifikacji, które zamienione zostałyby w wyścig sprinterski.

Według "Auto Motor und Sport", Liberty Media zaproponowało zespołom pomysł rozegrania 100-kilometrowego wyścigu sprinterskiego w sobotę zamiast tradycyjnych kwalifikacji. Kolejność na mecie ustaliłaby pozycje startowe do niedzielnych, punktowanych zmagań. Amerykańscy właściciele Formuły 1 proponują, że w sprinterskim wyścigu kierowcy nie mieliby żadnych ograniczeń odnośnie paliwa czy opon.

Formuła 1 już od kilku lat przygląda się formacie kwalifikacji. Obecnie obowiązuje dobrze sprawdzony system Q1, Q2 i Q3 w którym o pole position walczy dziesięciu najszybszych kierowców. Ostatnia zmiana zaproponowana przez Berniego Ecclestone'a w roku 2016 szybko została wycofana. Wtedy najwolniejsi zawodnicy byli eliminowani wraz z upływającym czasem.

Innym pomysłem uatrakcyjnienia F1 jest zmiana formy piątkowych treningów. Dwie sesje miałyby trwać godzinę. Natomiast przed ich rozpoczęciem dostęp do pit lane mieliby fani, którzy z bliska mogliby zobaczyć bolidy przygotowywane do sesji. Tym samym koszty poniesione za kupno biletów miałyby być bardziej opłacalne.

Najprawdopodobniej nowy system kwalifikacji obowiązywałby od sezonu 2021.

ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: Eugenie Bouchard chce zostać modelką!

Czy podoba ci się pomysł wyścigu sprinterskiego w F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Komentarze (5):

  • julsonka Zgłoś
    co nowy pomysł to gorszy ..
    • Marian Paździoch Zgłoś
      Tak dodatkowe 100 km w każdym GP na limicie 3 silników w sezonie :)Wystarczy znieść limit silników i skończyć z idiotyzmem oszczędzania paliwa a wyścigi same się uatrakcyjnią. Do
      Czytaj całość
      tego dwa obowiązkowe pitstopy co wyeliminuje kolejną głupotę jaką jest oszczędnie opon i w końcu zaczną się prawdziwie wyścigi.
      • culblus Zgłoś
        Nie treningi i kwalifikacje, a najważniejsze są wyścigi i żeby to one były jak najatrakcyjniejsze. A szersze bolidy (jakkolwiek ładniejsze) temu nie sprzyjają, czy dodatkowo w tym
        Czytaj całość
        sezonie mniej silników. To wszystko należy porządnie przemyśleć i ja spodziewam się, że nie będziemy długo czekać na powrót do węższych konstrukcji zwiększających szanse wyprzedzania. Każde szefostwo w końcu to zauważy, a na szczęście formuła jest na tyle elastyczna, że wystarczy zaordynować nowe wytyczne, nie jest to zmienianie fundamentalnych reguł jak w wielu sportach, które by wywróciły do góry nogami odbiór meczu, zawodów, całego widowiska.Osobna sprawa, to tory. Dobrze, że jest dość duża różnorodność, nie są wszystkie zrobione z jednego szablonu, tyle że na niektórych ewidentnie niewiele się dzieje.
        Wszystkie komentarze (5)

        Komentarze (5)

        PRZEJDŹ NA WP.PL