WP SportoweFakty

Najnowsze Wyniki/Kalendarz
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Valtteri Bottas na torze

Toto Wolff zmienił zdanie ws. Halo. Nie wybaczyłby sobie, gdyby stało się coś złego

Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
Wprowadzenie systemu Halo wywołało wiele kontrowersji. Trudno jednak podważać skuteczność tego rozwiązania. Szef Mercedesa, Toto Wolff, był przeciwny wprowadzeniu innowacji. Teraz Austriak żałuje swojej decyzji.

FIA opublikowała raport, w którym potwierdziła, że system bezpieczeństwa uratował Charlesa Leclerca przed kontaktem z przednim skrzydłem Fernando Alonso. Zdarzenie miało miejsce podczas Grand Prix Belgii. Przez cały rok używania systemu Halo w bolidach Formuły 1 i Formuły 2, sprawdził się on w wielu przypadkach.

Początkowo plany stosowania dodatkowego elementu ochrony były krytykowane przez zespoły i kierowców. Szef Mercedesa żartował nawet, że sam najchętniej zniszczyłby Halo piłą łańcuchową. Toto Wolff zmienił jednak zdanie na temat rozwiązania.

- Ciągle nie podoba mi się estetyka, czyli to, jak Halo wygląda na bolidzie, ale faktycznie zmieniłem co do tego pomysłu zdanie. Jeśli znajdziemy inne rozwiązanie wizualne, przyszłość zapowiada się dobrze - powiedział.

Wyniki dochodzenia w sprawie Charlesa Leclerca nie pozostawiają złudzeń. System uratował zdrowie, a być może także życie Monakijczyka. - Bardzo lubię Leclerca. Jest młodym, bardzo utalentowanym kierowcą, który zasługuje na jazdę w F1. Nie wybaczyłbym sobie, gdy mój głos na "nie" zdecydował o tym, że Halo zostałoby odrzucone, a później wydarzyłoby się coś strasznego - wyjaśnił Wolff.

- Nie jest to idealne rozwiązanie wizualne, ale czas pokazał, jak wiele ma zalet. Cieszę się, że Jean Todt jednak przeforsował ten pomysł i nie dał mi do ręki piły łańcuchowej na początku sezonu. Teraz musimy znaleźć balans między wyglądem bolidów a bezpieczeństwem. Nie jestem jakimś wielkim orędownikiem otwartych kokpitów. Lubię zamknięte, takie jak w odrzutowcach - powiedział szef Mercedesa.

ZOBACZ WIDEO: Włodzimierz Zientarski o powrocie Roberta Kubicy do F1 i dramacie syna

Czy uważasz, że bolidy powinny być nadal wyposażone w system Halo?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Komentarze (3):

    PRZEJDŹ NA WP.PL