Najnowsze Wyniki/Kalendarz
start do wyścigu F1Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Liberty Media nie sprzeda Formuły 1 z zyskiem. "Sytuacja była do przewidzenia"

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
W świecie F1 nie milkną pogłoski, jakoby Liberty Media brało pod uwagę sprzedaż królowej motorsportu. - Trudno będzie znaleźć im nabywcę. Musieliby sprzedać ten biznes za mniejsze pieniądze - ostrzega Igor Jermilin z rosyjskiej federacji motorowej.

Przed niespełna trzema laty Liberty Media nabyło Formułę 1 od Berniego Ecclestone'a za ok. 8 mld dolarów. Amerykańska firma ma spore problemy z wprowadzaniem zmian i urządzaniem królowej motorsportu po swojemu, wobec czego pojawiły się sugestie, że może pozbyć się biznesu.

Red Bull nie popiera limitu wydatków w F1. Czytaj więcej! 

- Trudno będzie znaleźć im nabywcę, który wyłoży tyle gotówki, ile Amerykanie potrzebowaliby, aby wejść w F1. Musieliby sprzedać ten biznes za mniejsze pieniądze, taniej niż go kupili. Tyle że praktycznie nie ma kogokolwiek, kto byłby w stanie to zrobić - powiedział Igor Jermilin, prezydent rosyjskiej federacji motorowej.

Rosjanin jest zdania, że zarządzanie królową motorsportu przerosło szefów Liberty Media, którzy nie znają się tak mocno na wyścigach jak Bernie Ecclestone. - Sytuacja z jaką mamy do czynienia była do przewidzenia. Zarządcy Liberty Media chcieli ulepszać F1, a okazało się to o wiele trudniejsze. Nie mają doświadczenia w tym zakresie, ani zdolności do kontrolowania procesów i negocjacji, takich jakie miał Bernie Ecclestone - dodał Jermilin.

ZOBACZ WIDEO Jakie są marzenia Kubicy? "Zrobienie dobrej roboty i pozostanie w F1 na dłużej"

Szef rosyjskiej federacji nie jest zaskoczony pojawiającymi się pogłoskami o sprzedaży F1. - Jest coraz więcej niepewności, a w takiej sytuacji pojawiają się kolejne spekulacje. To normalne. Liberty Media dużo mówiło, składało szumne deklaracje, a teraz panuje cisza. Nie ma nowych przepisów technicznych, wkrótce wygasa Porozumienie Concorde. Wszystko jest niejasne, do tego dochodzi bunt promotorów - podsumował Jermilin.

Liberty Media źle zarządza Formułą 1. Czytaj więcej! 

Co ciekawe, gdy ostatnio Stowarzyszenie Promotorów wystosowało list otwarty, w którym krytykowało poczynania Liberty Media i wyrażało swoje obawy związane z przyszłością królowej motorsportu, po stronie obecnego właściciela F1 stanęli organizatorzy wyścigu o Grand Prix Rosji.

Czy Liberty Media sprzeda w najbliższym czasie F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Komentarze (2):

Komentarze (2)

PRZEJDŹ NA WP.PL