Przekroczenie białej linii w świtle przepisów PZM i FIM

autor: Cysio | 2017-07-15, 21:30 |

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
|
W drugiej odsłonie SEC 2017 w Gustow po przekroczeniu białej linii sędzia przerywał bieg i wykluczał winowajcę(Przemysław Pawlicki i Mikkel Bech):
https://sportowefakty....zaka-relac

Z kolei w Polsce w takich przypadkach  sędzia nie przerywa biegu tylko wyklucza winowajcę po jego zakończeniu. Zerknijmy w przepisy.

Polska:
"Art. 70.
2. Sędzia powinien wykluczyć zawodnika, którego motocykl przekroczy oboma kołami wewnętrzną krawędź toru, chyba że nastąpiło to dla bezpieczeństwa innych zawodników lub jeżeli wyniknęło z działania innego zawodnika, przy czym:
1) sędzia może wykluczyć zawodnika podczas trwania biegu,
2) sędzia może wykluczyć zawodnika po zakończeniu biegu w czasie do zapalenia zielonego światła w parku maszyn przed następnym biegiem, a w przypadku ostatniego biegu - do upływu czasu na składanie protestów"

Regulamin nic nie mówi o przerwaniu biegu.

FIM:
"070.10.12 Leaving the track
A rider whose machine crosses the inner edge of the track marking with 2 wheels must be disqualified unless, in the opinion of the Referee, the action was taken in the interest of safety for other riders or the rider involved was forced off-course by another rider.
This rule also applies to the crossing (solo: 2 wheels and Sidecar: Sidecar wheel) of the marking of the outer edge of a track."
"070.10.16 Disqualifications
A disqualified rider must leave the track without delay and return to the pits as soon as possible after the heat is stopped or finished. If a rider is disqualified after the finish of a heat, the following rider must be advanced one place."

Też nie ma nic o przerwaniu biegu. Hmmm ...

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
|

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz lub

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.