Żużlu mój, co z Tobą nie tak...

autor: Selektor | 2013-06-17, 22:58 |

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
|
Wielokrotnie zasiadałem przed monitorem, zbierałem się do napisania jakiś konkretów, przemyśleń po kolejnej kolejce ligowej, ale czytanie o kolejnych aferach, kolejnych narzekaniach na tor, komisarzy, regulamin, pogodę czy kibica, który zapomniał czapki z barwach klubowych, jakoś odechciawało mi się naglę, by pisać. Cóż poradzić, liga się jakoś toczy w lewo i do przodu, ale niestety nie widać perspektyw na rozwój. Kibiców jakby mniej, regulamin regularnie puchnie i tyje z roku na rok, a mądrych z cudownymi pomysłami nie brakuje.
Czy to "zarządcy" tacy głupi, czy kibice tacy naiwni? Sam już nie wiem.

Swoją drogą liga powinna być całkowicie zreformowana. Jak? To proste.

1. Runda zasadnicza - mecz i rewanż. Na tej zasadzie wyłaniamy mistrza Polski, spadkowicza, a także drużyny, które zostają na kolejny sezon.

2. Po zakończeniu rozgrywek ligowych rozpoczynamy rozgrywki Pucharu Polski z zasadą mecz i rewanż. W PP biorą udział wszystkie drużyny startujące w polskiej lidze (Ekstraliga, I liga oraz II liga).

Dla wielu pewnie byłyby to mało interesujące rozgrywki na początkowych etapach. Lecz czy kibice w Rawiczu czy Ostrowie nie oglądałyby z przyjemnością jazdy drużyny z Torunia, Zielonej Góry czy nawet Gniezna? Uważam, że frekwencja byłaby zadowalająca, o ile ceny byłyby dostosowane odpowiednio...

W ten sposób nikt nie kończyłby sezonu w sierpniu, bo jak liga nie wyjdzie, to jest szansa w PP.

3. Więcej turniejów indywidualnych. Gdzie się podziały te wszystkie Stamir Cup'y, memoriały? Mało tego jest.

4.  Liga juniorów powinna być klonem ligi regularnej. Wtedy Ci młodzieżowcy zyskiwali by tak potrzebne doświadczenie, objeżdżenie na różnych torach. Nawet gdy nie łapią się do składu podstawowego drużyny, mogą startować częściej właśnie w LJ...

5. Dać szansę na wprowadzanie drużyn rezerwowych. Niech jeżdżą tylko w II lidze i bez prawa awansu do EE. Każdy zawodnik by wtedy jeździł i argument, że brakuje jazdy można by odstawić do lamusa.

6. Zostawiłbym komisarzy toru, próbę toru. Jednak panowie komisarze powinni przejść szkolenia, obowiązkowe, na temat przygotowywania nawierzchni, rodzajów konsystencji etc. Tak, by wszelkie decyzje były zawsze podparte wiedzą.

7. Edukować sędziów. Powinni zdawać egzaminy licencyjne co roku, bez wyjątków.

Życzeniem moim jest także, by wszystkie stadiony budowano na podobę toruńskiej Motoareny. Dlaczego? Aby pogoda nie przeszkadzała już w rozgrywaniu spotkań. Oczywiście każdy nowy stadion powinien być nowocześniejszy od poprzedniego.

Jak myślicie, dobre sugestie?

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
|

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz lub

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.

Ostatnie komentarze

Sortuj:
Sidney

Koszta byłyby dużo mniejsze, gdyby LJ jechała przed spotkaniem seniorów przykładowo. Oczywiście nic nie pisałem, jako stu-procentowy pewnik, raczej jako pewne sugestie, kierunek zmian. Gdyby dopracować każdy punkt, dodać kilka innych, to kto wie, czy ten nasz żużel nie poszedłby na prawdę w górę...

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [1 komentarz tej dyskusji]

Jednej kwestii nie wziąłeś pod uwagę.... na takie przedsięwzięcia potrzeba kasy i wolnych terminów. Przykład: na zawody młodzieżowe przychodzi ok 100 widzów a zorganizowanie i opłaty są bardzo wysokie.

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
interim

Jednej kwestii nie wziąłeś pod uwagę.... na takie przedsięwzięcia potrzeba kasy i wolnych terminów. Przykład: na zawody młodzieżowe przychodzi ok 100 widzów a zorganizowanie i opłaty są bardzo wysokie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

ostatnia odpowiedź: 18 czerwca 2013 [1 komentarz tej dyskusji]

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.