Najnowsze Wyniki/Kalendarz
oprawa kibiców Anwilu WłocławekWP SportoweFakty / Rafał Sobierański / Na zdjęciu: oprawa kibiców Anwilu Włocławek

Frekwencja EBL. Anwil Włocławek na 1. miejscu. Duża przewaga nad rywalami

Karol Wasiek
Karol Wasiek
Anwil Włocławek miał po raz kolejny najwyższą frekwencję w Energa Basket Lidze. Brązowi medaliści z dużą przewagą wyprzedzili w tej klasyfikacji Polski Cukier i Stelmet Enea BC. Mecze polskiej ligi z trybun oglądało średnio 1708 kibiców.

3235 - tyle średnio kibiców przychodziło na mecze Anwilu Włocławek w sezonie 2019/2020. Na dwunastu spotkaniach pojawiło się łącznie 38 815 fanów.

Warto jednak zaznaczyć, że tylko podczas meczu ze Śląskiem Wrocław udało się zapełnić trybuny w całości.

Brązowi medaliści z dużą przewagą wyprzedzili w tej klasyfikacji Polski Cukier Toruń i Stelmet Enea BC Zielona Góra.

Na mecze toruńskiego zespołu średnio przychodziło 2548 osób, z kolei popisy mistrza Polski oglądało przeciętnie 2499 fanów. Na kolejnych miejscach Trefl Sopot (2405) i WKS Śląsk Wrocław (2185).

Najmniej kibiców przychodziło na mecze MKS-u Dąbrowa Górnicza (855), HydroTrucka Radom (861) i BM Slam Stali Ostrów Wielkopolski (944).

Mecze polskiej ligi z trybun oglądało średnio 1708 kibiców.

Zobacz frekwencję poszczególnych klubów Energa Basket Ligi:

Miejsce i nazwa klubuFrekwencja
1. Anwil Włocławek3235
2. Polski Cukier Toruń2548
3. Stelmet Enea BC Zielona Góra2499
4. Trefl Sopot2405
5. Śląsk Wrocław2185
6. Start Lublin2027
7. Enea Astoria Bydgoszcz1833
8. Asseco Arka Gdynia1627
9. Polpharma Starogard Gdański1558
10. PGE Spójnia Stargard1390
11. King Szczecin1349
12. GTK Gliwice1105
13. Legia Warszawa988
14. BM Slam Stal Ostrów Wielkopolski944
15. HydroTruck Radom861
16. MKS Dąbrowa Górnicza855

  
Spory zarobek na karnetach

Włocławianie przed rozpoczęciem tego sezonu sprzedali aż... 3100 karnetów. To także najlepszy pod tym względem wynik w całej Energa Basket Lidze. Pieniądze zarobione ze sprzedaży karnetów i biletów stanowiły całkiem pokaźną część budżetu klubu.

- Przychody z biletów to oczywiście spory odsetek tego, co zarabiamy. Do tego dochodzą gadżety zakupione w sklepiku klubowym - mówił przed startem sezonu Arkadiusz Lewandowski, prezes klubu.

Czytaj także:
EBL. Shawn Jones: Pokazałem, że mogę panować pod koszami (wywiad)
EBL. Nagrody za sezon 2019/2020. MVP i inni najlepsi. Kto błyszczał?
VTB. Stelmet Enea BC. Jest sukces, będzie premia. Janusz Jasiński mówi o kwotach

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Paul Pogba w koszulce giganta. Nie chodzi o Manchester United

Czy Igor Milicić będzie dalej trenerem Anwilu Włocławek?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Komentarze (6):

  • Tańczący z łopatą Zgłoś
    Rzekł asfodel...troll, który pisze komentarz średnio 10 min po ukazaniu się artykułu. Tak właśnie wspiera swoją drużynę. W sumie to się nie dziwię. Asfodel to porządny gość i
    Czytaj całość
    skoro jego drużyna kupiła sobie awans a go nie wywalczyła na boisku to solidarnie nie kupuje biletów, tylko trolluje z domu. A co!
    • pawka Zgłoś
      Tylu kibiców, 2 puchary i premia za brąz. Pewnie koszykarze zostaną spłaceni w całości.
      • Asphodell Zgłoś
        Jak to, na wielki i miażdżacy Stelmet tak mało kibiców? Farsa, wyniki na pewno są przekłamane. Zapewne zapomnieli doliczyć tych, co napinali sprzed kompów:)
        Wszystkie komentarze (6)

        Komentarze (6)

        ×
        PRZEJDŹ NA WP.PL