Najnowsze Wyniki/Kalendarz
Fredrik Lindgren WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Fredrik Lindgren

Kontrowersyjne wykluczenia w Grand Prix Danii

Łukasz Witczyk
Łukasz Witczyk
Kontrowersyjną decyzję w biegu ósmym Grand Prix Danii w Horsen podjął sędzia Jesper Steentoft. Na tor upadł Anders Thomsen, a arbiter z powtórki postanowił wykluczyć jadącego przed nim Fredrika Lindgrena.

Na drugim wirażu było niezwykle ciasno, a wszyscy zawodnicy pojechali szerzej, przez co na torze zabrakło miejsca dla Andersa Thomsena. Duńczyk, który był na ostatniej pozycji, zanotował niegroźny upadek. Wydawało się, że z powtórki będzie wykluczony startujący z dziką kartą Thomsen, ale sędzia podjął decyzję, że pod taśmą nie stanie Fredrik Lindgren.

Była to kontrowersyjna decyzja Jespera Steentofta, gdyż pomiędzy Lindgrenem i Thomsenem nie doszło do kontaktu. Sędzia dopatrzył się jednak nieregulaminowego zachowania Lindgrena, który - jego zdaniem - utrudnił jazdę Duńczykowi i ten musiał ratować się upadkiem.

Szwed nie ukrywał zaskoczenia tą decyzją. Próbował porozmawiać z arbitrem, ale sędzia nie zmienił swojej decyzji i Lindgren nie wystąpił w powtórce.

Twardy orzech do zgryzienia arbiter miał też w dziesiątej gonitwie. Wówczas na wejściu w pierwszy łuk czwartego okrążenia Niels Kristian Iversen zablokował Nickiego Pedersena, dla którego zabrakło miejsca i musiał ratować się upadkiem. Sędzia po analizie zapisu wideo postanowił wykluczyć Iversena i ten również nie mógł pogodzić się z decyzją sędziego. Decyzja ta również wzbudziła sporo kontrowersji.

Sędzia pomylił się też zaliczając wyniki dziesiątego biegu. W chwili jego przerwania na prowadzeniu jechał Bartosz Zmarzlik, ale Steentoft trzy punkty przyznał... ostatniemu Jasonowi Doyle'owi. W parku maszyn panowała spora konsternacja, a sędzia dopiero po kilku minutach naprawił swój błąd.

ZOBACZ WIDEO #dziejesienaeuro. Sukces na Euro szansą na zjednoczenie Francji?



TAURON dziękuje za kibicowanie podczas cyklu Speedway Euro Championship

Czy decyzja o wykluczeniu Fredrika Lindgrena z 8. biegu była słuszna?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

na Facebooku.

Komentarze (5):

  • Natasha Zgłoś
    Ten sędzia to jedno wielkie nieporozumienie i powinien zdać sprzęt !
    • eddy Zgłoś
      i w ten sposob Nikus za uszy wcagniety zostal do ..finalu ! Jakos nie widze tu naczelnego gimbusa SF , (tego z kiszka stolcowa we wiadomym miejscu) ,ktory Nikusia krolem obwolal !
      Czytaj całość
      Kasperku UL, twoj krol jak tak dalej bedzie jechal to do wychodka nie ..zdazy , kiedy go biegunka..zlapie !
      • sympatyk żu-żla Zgłoś
        Regulamin też powinien mieć taki zapis .Federacja z ,którego ramienia jedzie zawodnik dopatrzyła się jak w tym przypadku nie słuszne dwie decyzje złożyć skargę do organizatora,,GP..
        Czytaj całość
        .Po rozpatrzeniu sprawy czy werdykt był nie słuszny taki arbiter nie powinien już sędziować zawodów takiej rangi.
        Wszystkie komentarze (5)

        Komentarze (5)

        ×
        PRZEJDŹ NA WP.PL