Najnowsze Wyniki/Kalendarz
Oskar Ajtner-GollobWP SportoweFakty / Jakub Barański / Na zdjęciu: Oskar Ajtner-Gollob

Kupił silniki od Joonasa Kylmaekorpiego i zasuwa aż miło popatrzeć

Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
Oskar Ajtner-Gollob w ostatnim meczu Polonii Bydgoszcz ze Zdunek Wybrzeżem Gdańsk (41:49) był najlepszym zawodnikiem swojego zespołu. Pomogło mu nie tylko wsparcie nowego mechanika Wojciecha Malaka, ale i silniki Petera Johnsa.

We wtorek pisaliśmy, że Oskar Ajtner-Gollob do końca tego sezonu będzie mógł liczyć na wsparcie doświadczonego mechanika Wojciecha Malaka. Ten przez lata współpracował z wujkiem Oskara, Tomaszem Gollobem. W tej chwili rehabilituje się on (walczy o odzyskanie czucia w nogach) po wypadku na crossie, więc Malak może poświęcić weekendy dla młodego Ajtnera-Golloba.

Jednak szybkiego Oskara oglądamy nie tylko dzięki wsparciu mechanika, ale i też dzięki silnikom kupionym od Joonasa Kylmaekorpiego. Fin ogłosił zakończenie kariery i sprzedał swój sprzęt. Nieoficjalnie wiemy, że część trafiła w ręce Ajtnera-Golloba. Kylmaekorpi miał jednostki napędowe od Petera Johnsa i właśnie one wylądowały w ramie motocykla Oskara.

Żużlowiec Polonii Bydgoszcz od początku sezonu korzysta z silników Johnsa. Te kupione u Kylmaekorpiego nie były pierwszymi, jakie miał od angielskiego tunera. Wcześniej jednak Oskar nie miał w parku maszyn należytego wsparcia. Pojawienie się Malaka pomogło ogarnąć temat regulacji.

W ostatnim meczu ze Zdunek Wybrzeżem Gdańsk zdarzył się młodemu Gollobowi słaby bieg, ale powiedział mechanikowi co było nie tak, ten pokręcił śrubokrętem tam gdzie trzeba i w drugiej fazie zawodów motocykl zawodnika znowu był szybki. W trzech ostatnich biegach Ajtner-Gollob zdobył 8 punktów z bonusem. W sumie 14+1 w 6 startach.

ZOBACZ WIDEO "Panie Tomku kochany, my o panu pamiętamy". Dzieci składają życzenia Tomaszowi Gollobowi

Czy młody Gollob będzie w tym roku liderem Polonii?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

na Facebooku.

Komentarze (7):

  • Dr Paj-Chi-Wo Zgłoś
    Moim zdaniem w artykule (przypadkowo) poruszony został jeden z głównych problemów Polonii. Nie przesądzałbym, że główny problem tkwi w zawodnikach, istotna jest również kwestia
    Czytaj całość
    amatorskiego podejścia do prowadzenia klubu oraz poszczególnych team'ów. W trakcie transmisji TV widać było, że poszczególnym żużlowcom pomagają bardzo młodzi ludzie - zapewne po części amatorsko. Obecnie w żużlu bardzo ważny jest team - przy czym przez team rozumiem ludzi, którzy mają odpowiednią wiedzę i doświadczenie, żeby wspomóc zawodnika. Jeżeli OAG nie miał takiego teamu, to co dopiero Curyło czy Adamczak. "Chwalenie się", że zawodnicy jeżdżą za najniższe stawki jest krótkowzroczne - zawodnik nie ma na opłacenie mechanika więc pomagają koledzy, nie ma na przyzwoity sprzęt więc jeździ na tym co aktualnie ma. Później pojawiają się surowe oceny poszczególnych zawodników, jednak nie bierze się pod uwagę, że chłopakowi nikt nie doradzi jakie przełożenie założyć, jak doregulować silnik itd. Jak trafi w danym dniu to zrobi jakieś punkty, jak nie to jest gorzej. Przed przejęciem klubu przez Władysława Golloba był mechanik klubowy, który doskonale wiedział jak doregulować sprzęt na bydgoski tor (nie wiem jak się odnajdywał na wyjazdach). Z tego co wiem to współpraca została ograniczona, nie wiem czy obecnie pomaga zawodnikom w trakcie zawodów czy też są skazani na swoich nastoletnich kolegów. Przydałaby się pomoc całego teamu Tomka Golloba (chociaż czasowo), żeby można ocenić czy naprawdę zawodnicy nie rokują czy po prostu występują inne ograniczenia trudne do pokonania na drodze amatorskiego uprawiania tak kosztownego sportu.
    • docent furman Zgłoś
      Kupuje silniki od Kylmakorpiego a wujek w hangarze trzyma 120 silników i 100 motorów.Gdyby Władek ruszył głową to by można było sie utrzymać w lidze na Tomasza motorach ,jeszcze by
      Czytaj całość
      straczyło na przyszły sezon dla całej drużyny.
      • Rysio-z-Klanu Zgłoś
        O tym ,że OAG ma silniki od Jonasa było wiadomo jakieś 2 tygodnie temu:)http://sportowefakty.wp.pl/dyskusje/watek/11263783
        Wszystkie komentarze (7)

        Komentarze (7)

        PRZEJDŹ NA WP.PL