WP SportoweFakty

Najnowsze Wyniki/Kalendarz
WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Na zdjęciu: trybuny Stadionu Śląskiego podczas finału Tauron SEC

Budowa toru jednodniowego to wyzwanie. Na Stadionie Śląskim poradzili sobie z nim

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Budowa toru jednorazowego jest olbrzymim wyzwaniem. Zeszłoroczny finał SEC w Chorzowie pokazał, że można stworzyć bezpieczną nawierzchnię, która zapewnia ciekawe ściganie.

Tory jednodniowe stały się koniecznością w XXI wieku. Rozgrywanie zawodów żużlowych na wielkich, nowoczesnych arenach pozytywnie sprzyja na popularyzację dyscypliny. Dlatego obecnie nikt nie wyobraża sobie sytuacji, w której najważniejsze imprezy nie odbywają się na tego typu obiektach.

Zbudowanie sztucznej nawierzchni, która zagwarantuje ciekawe i bezpieczne ściganie, nie jest jednak zadaniem łatwym. W przeszłości wielokrotnie dochodziło do sytuacji, w których zawodnicy mieli problemy z płynną jazdą na jednodniowym torze. W efekcie kibice nie oglądali porywających zawodów.

Kolejne zawody na Śląskim mogą być lepsze. Czytaj więcej!

We wrześniu 2018 roku One Sport pokazało jednak, że można sobie poradzić ze stworzeniem sztucznego toru. Dla toruńskiej firmy była to pierwsza tego typu przygoda. Za jego konstrukcję i usypianie nawierzchni odpowiadał Jacek Gajewski. Ze swojego zadania wywiązał się śpiewająco.

ZOBACZ WIDEO SEC na Stadionie Śląskim. Tak było w 2018 roku!

Tor na Stadionie Śląskim w Chorzowie został poddany dwóm sprawdzianom. Najpierw na chorzowskiej arenie rozegrano mecz Polski z Resztą Świata, następnie rywalizowali na niej najlepsi żużlowcy Europy w finale SEC. Nie oglądaliśmy gorszących scen jak w wielu innych zawodach, w których nawierzchnia jednodniowa się rozrywała i należało ją wielokrotnie ubijać.

- One Sport wykonał kawał super roboty z tym torem. Już na meczu Polska - Reszta Świata był świetnie przygotowany. Finał SEC też był świetny. Fajnie się jeździło. Nie było żadnych pułapek. Gdybym miał wystawić na waszym portalu ocenę, to dałbym tej nawierzchni szóstkę - mówił po wrześniowym finale SEC Kacper Woryna, zawodnik ROW0u Rybnik.

Stadion Śląski wraca do gry. Czytaj więcej!

W zeszłym sezonie tor na Śląskim liczył 370 metrów. Miał 6410 m2 powierzchni. Do jego zbudowania potrzebnych było 5000 ton sjenitu. Podobnie wyglądać będzie obiekt w tym roku. Wynika to m.in. z faktu, że obiekt posiada bieżnię, która ma wpływ na geometrię powstającego toru. 

Tegoroczny finał SEC odbędzie się 28 września o godz. 18.



Kup bilet na wielki finał Speedway Euro Championship w Chorzowie! -->>

Czy wybierasz się na finał SEC do Chorzowa?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

na Facebooku.

Komentarze (6):

    Pokaż więcej komentarzy (3)
    PRZEJDŹ NA WP.PL