Najnowsze Wyniki/Kalendarz
Tai Woffinden, Jakub JamrógWP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Tai Woffinden, Jakub Jamróg.

Żużel. Sparta prosiła o liberalizację przepisów dotyczących przygotowania toru. Nie ma na to szans

Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
Na ostatniej platformie komunikacyjnej Sparta rzuciła hasło, by zliberalizować przepisy dotyczące przygotowania torów. Po finale we Wrocławiu w PZM mówią, że będzie zaostrzenie, a nie złagodzenie regulaminu.

Na ostatniej platformie komunikacyjnej klubów PGE Ekstraligi rozmawiano nie tylko o podbieraniu sobie zawodników (więcej przeczytasz TUTAJ), ale i też o regulaminie przygotowania torów na mecze ligowe. Betard Sparta Wrocław, która w tym roku była 3-krotnie karana za nieregulaminowy stan toru na 4 godziny przed startem spotkania, wniosła o liberalizację przepisów.

Wrocławianie motywowali swoją prośbę tym, że przepisy powinny być bardziej elastyczne. Wyjaśniali, że oni najlepiej znają swój tor i wiedzą, jak optymalnie przygotować go na zawody, by było świetne ściganie. Mówili, że regulamin i wymóg z czterema godzinami komplikuje im sytuację.

Czytaj także: Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie. Komentarz po finale

Wniosek Sparty miał być poddany dyskusji, ale po piątkowym finałowym meczu wrocławian z Fogo Unią Leszno (43:47) już żadnej dyskusji nie będzie. W PZM mówią, że Sparta, przygotowując taki, a nie inny tor na pierwsze spotkanie o złoto (tor został odebrany na 45 minut przed) zamknęła dyskusję o liberalizacji przepisów. Możliwe jest nawet ich zaostrzenie, bo tak w związku, jak i w Ekstralidze panuje przekonanie, że tylko dzięki determinacji osób funkcyjnych finał został przeprowadzony na bezpiecznym torze.

Z naszych informacji wynika, że w tej chwili w PZM zastanawiają się, czy za rok nie dać komisarzom jeszcze większych uprawnień. Panuje bowiem przekonanie, że Sparta usiłowała w piątek zrobić tor, który ułatwi im walkę o złoto, a rywalom odbierze wszelkie atuty. Tymczasem prezes Wojciech Stępniewski już nie raz mówił, że dla niego robienie toru pod siebie jest niedopuszczalne. Ilekroć o tym dyskutowano, pytał, czy w piłce nożnej też obowiązuje taka zasada, czy trawę kosi się tylko na jednej połowie boiska, a na drugiej już nie. Jedno jest pewne, na liberalizację nie ma szans.

A propos toru na finał, to Komisja Orzekająca Ligi ma przeprowadzić postępowanie. Po jego zakończeniu będzie wiadomo, czy i jaka jest wina Sparty, gdy idzie o pierwszy finał.

ZOBACZ WIDEO Dyrektor Sparty wyjaśnia: Czepiają się nas o tor, ale nie robimy nic złego

Czy przepisy dotyczącego przygotowania torów wymagają liberalizacji?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

na Facebooku.

Komentarze (21):

  • RECON_1 Zgłoś
    Pewnie skonczybsie na pogrozeniubpalcem i jakiejś symbolicznej karze lub zawiasach.
    • speed01 Zgłoś
      "Wojciech Stępniewski już nie raz mówił, że dla niego robienie toru pod siebie jest niedopuszczalne" Myślałem, że na tym miedzy innymi polega żużel. No cóż, widocznie się
      Czytaj całość
      nie znam. Stępniewski, Demski i reszta tej kliki wiedzą lepiej. Ma być twardo, nudno i tylko start się liczy. Jeśli tak, to beze mnie. zaczynam mieć tego naprawdę dość...
      • Rzuraw Zgłoś
        Wykładnia regulaminu dot. torów to strzał w kolano. Widać jak na dłoni, że tor przyczepny to tor zły i trzeba go ubić najlepiej na skałę. Praktycznie wszędzie obecnie się robi mniej
        Czytaj całość
        lub bardziej twarde tory, a to sprawia, że jest po prostu nudno. Nikt mi nie powie, że ten sezon pod względem widowisk, ścigania był jakiś wyjątkowy. Sparta w półfinale zrobiła inny tor, widowisko bez szału, ale w mojej opinii na poziomie średniej ligowej z tego sezonu. Poza tym znów na tapecie tor we Wrocku. Ja do tej pory nie słyszałem opinii, że tor był niebezpieczny i przebieg zawodów też tego nie wskazywał. Gospodarz powinien mieć prawo przygotować tor jak chce pod warunkiem, że będzie on bezpieczny i równy, ale na długości! Niedługo będą asfalt wylewali na tory i wszędzie będzie tak samo - równo, twardo i nudno.
        Wszystkie komentarze (21)

        Komentarze (21)

          Wszystkie komentarze (21)
          PRZEJDŹ NA WP.PL