Najnowsze Wyniki/Kalendarz
walka Pawlickiego ze Zmarzlikiem Materiały prasowe / Łukasz Trzeszczkowski / Na zdjęciu: walka Pawlickiego ze Zmarzlikiem

Żużel. PGE Ekstraliga i GKSŻ zrobią porządek z torami! Czeka nas kilka ważnych zmian

Jarosław Galewski
Jarosław Galewski
Miarka się przebrała. PGE Ekstraliga i GKSŻ dostrzegają wiele nieprawidłowości w zakresie przygotowania torów na mecze ligowe. W związku z tym w polskich ligach żużlowych nastąpi powrót do zasady, które obowiązywały w sezonie 2019.

- Przed sezonem wyraziliśmy zgodę na liberalizację zasad, ale okazuje się, że środowisko nie jest na to jeszcze mentalnie gotowe - mówi nam prezes PGE EkstraligiWojciech Stępniewski i dodaje, że od najbliższej kolejki należy spodziewać się zmian. Wiemy już dokładnie, na czym mają one polegać.

Odbiór toru ma odbywać się na cztery godziny przed zawodami (do tej pory były to trzy godziny). Poza tym komisarz toru będzie obecny na obiekcie już osiem godzin przed startem meczu, a w przypadku spotkania zagrożonego pojawi się na stadionie gospodarza nie w dniu spotkania, ale już dzień wcześniej o godzinie 11:00.  Można zatem powiedzieć, że czeka nas powrót do rozwiązań, które obowiązywały przed pandemią koronawirusa.

Wiele wskazuje na to, że podobne procedury dla eWinner 1. Ligi i 2. Ligi Żużlowej zastosuje również Główna Komisja Sportu Żużlowego. Przewodniczący Piotr Szymański dawał do zrozumienia, że takie ruchy są możliwe już podczas niedzielnej transmisji telewizyjnej z meczu SpecHouse PSŻ Poznań - Wolfe Wittstock. Szczegóły powinny pojawić się niebawem w specjalnym komunikacie. Wiadomo jednak, że stare zasady mają wrócić od szóstej rundy pierwszej ligi i od drugiej kolejki drugiej ligi.

Dodajmy, że w ostatnim czasie nie brakowało narzekań na sposób przygotowania torów. Echem odbił się zwłaszcza Facebookowy wpis Ryszarda Kowalskiego. Tuner Bartosza Zmarzlika stwierdził, że przygotowanie nawierzchni to w tym roku jedna wielka żenada.

Zobacz także:

Kibicowanie z wysokości. Tak zdobywa się świat!

ZOBACZ WIDEO Crump był alternatywą dla Thomsena. Czy Stal rozważa, żeby odświeżyć z nim kontakt?



TAURON dziękuje za kibicowanie podczas cyklu Speedway Euro Championship

Czy powrót do starych zasad to dobry ruch PGE Ekstraligi i GKSŻ?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

na Facebooku.

Komentarze (45):

  • Kacperek Zgłoś
    Jeszcze jakby usunęli te głupawe limitery i wrócili do starych tłumików to żużel tylko by na tym zyskał a w ogóle to powinni zacząć jechać na Jawach
    Czytaj całość
    dwuzaworowych które są i bardziej wytrzymałe i tańsze w eksploatacji , a tak to tylko tunerzy tłuką kasiorę na serwisie motorków a zawodnicy jak nie mogli się dogadać z motorkami tak dalej jadą jak na rometach z Bydzi a wyników jak nie było tak nie ma .
    • RECON_1 Zgłoś
      Wszyatko ladnie,ale skoro sedzia/komisarz dopuszcza tor do zawodow tzn ze jest OK,a jesli w czasie zawodow sie rozpada to i ich trzeba by donjakieks odpowiedzialnoaci pociagnac ze takowy
      Czytaj całość
      dopuscili.
      • Gekon Zgłoś
        Myślę, że komisarz powinien być już ze trzy dni przed meczem;) Wtedy to już tory będą równe jak stół a zawodnicy vel. panienki nie będą się skarżyć o to, że jest koleina lub
        Czytaj całość
        trochę dziur. Zastanawia mnie jakim cudem legendy polskiego/światowego żużla w dawnych latach radziły sobie bez komisarzy i na torach które różniły się od kartofliska tylko tym, że nie było łętów. Szok, niedowierzanie, że cały ten prosty, piękny sport został sprowadzony do setek kartek regulaminów, dziwnych wytycznych ile % miejsca na kevlarze może zajmować nazwa sponsora i gdzie, nieskończonej liczby stołków i jeszcze wmawia się kibicom i zawodnikom, że jest to potrzebne aby wszystko było jasne:D Jasne. Dwie takie same sytuacje torowe, różnie interpretowane a główny szef sędziów jeszcze powie że jeden jak i drugi sędzia miał/nie miał racji. Wszystko czytelne;) najlepsza liga a powtórki ze start/meta w jakości komunijnego nagrania VHS z lat 90.
        Wszystkie komentarze (45)

        Komentarze (45)

        ×
          Wszystkie komentarze (45)
          PRZEJDŹ NA WP.PL